Instalatii conversie motoare Diesel pentru utilizare duala carburanti ; Diesel si GNC/GN. Ce este o instalatie de conversie motor CARBURANT DUAL?
O solutie prin care un motor functioneaza in mod DUAL- Fie numai cu motorina
- Fie cu amestec format din motorina si gaz natural compresat ( GNC) sau gaz natural lichefiat ( GNL).
Descriere
Se monteaza un set de piese format din rezervor GNC/GNL , conducte, electrovalve, mixer, controlere digitale, înainte de motor . set care are ca scop sa permita functionarea motorului cu un amestec de motorina si gaze naturale.
Sistemul astfel transformat este unul cu presiune negativa, utilizand comanda motorului diesel conventional pentru a reduce consumul de motorinei.
Când se face aprinderea, valoare mai înaltă a energiei gazului natural în combinatie cu aerul e recunoscuta la punctul de compresie al motorului .
Motorina ramasa, furnizeaza ungerea mai buna a motorului și ajuta la mentinerea puterii și cuplul de baza a motorului diesel. Setul de piese comercializat de WAPO SERVICE,, nu schimba nici o componenta originala a motorului diesel.
Din acest set de piese face parte cea mai importanta este MODULUL de control „read-only” al motorului (ECM) care monitorizeaza și asigura ca parametrii sistemului sunt tot timpul conform specificatiilor (presiune ulei, temperatura răcire, temperatura gazelor eliminate, presiunea aerului colectat, presiunea motorinei, etc.).
Modulul ECM nu permite absorbtia gazului natural decât dacă parametrii de functionare ai motorului sunt în gama standard de operare. Aceasta înseamnă ca motorul pornește și functioneaza numai pe motorina.
Sistemul introduce gazul natural in faza pre-turbo. Incarcatorul turbo e un mixer ideal, și mixtura omogena gaz natural-aer trece apoi prin Charge Air Cooler (CAC). Acesta nu reduce numai temperatura de încărcare, dar duce de asemenea la reducerea turbulentei, atât cat ar fi normal numai pentru intrearea aerului.
Ca urmare, cantitatea foarte bine amestecata gaz natural/air nu e mai turbulenta decât ar fi cea numai de aer.
Soluția Dual Fuel vehicule - avantajele utilizarii :
Mediu
- Se reduce emisia de noxe.
- Reduce amprenta de carbon
- Este în concordanta cu criteriile și liniile directoare UE si EPA (SUA) inclusiv noua reglementare EPA : Clean Alternative Fuel Vehicle Conversion;
Costuri de operare
Se reduc costurile de intretinere ale motorului , prin marirea perioadei intre revizii, schimbul de ulei si filtre se face la distante parcurse cu pana la 30% mai mari Calculele și experiența practica arata ca se poate economisi 50%-60% din motorina , dar se consuma gaz natural care este mai ieftin Cheltuieli cu carburantul ( motorina și GNC/GNL) diminuate cu 10%-15% anual
Motor
- Creste durabilitatea motorului,
- Se reduce uzura motorului pe componentele din camera de ardere, ca pistoane, garnituri, supape ori injectoare
- Se mentin putere si cuplu motorului ; ;
- Nu exista părți supraincalzite ale motorului;
- Nu necesita mentenanta specială;
- Un sistem APG Dual Fuel poate fi adugat si unei masini reconditionate;
- Se transfera ușor APG Dual Fuel Technology la urmatorul tău vehicul;